SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA


Sunday, July 10, 2011

Hidup Sihat

Hari ini aku cuma nak post yang luar skt dari tajuk fotografi and just wanna share beberapa gambar biasa-biasa aje semasa aku menghadiri kelas fotojurnalism di Cameron Highland ;p untuk kita menyedari betapa kehijauan alam sekitar perlu kita pertahankan!!!!
Bukan kerana keadaan semasa aku yang kurang sihat tapi demi kesejahteran hidup kita bersama serta generasi yang akan datang...


Saujana mata memandang bukan pemandangan ni?

Dari bawah tp sepanjang 3 hari di sana hari-hari aku panjat ke atas,tinggi hehe hari ketiga je baru nampak matahari.Dua hari sebelum tu mendung.

Kabus yang datang selama 5 minit  sebelum berlau pergi sekitar jam 3.00 petang
Salah seorang peserta tidak melepaskan peluang mengambil peluang ketika itu,golden moment.

Cuma ada pesanan ringkas untuk sahabat di luar sana ;

  • Jangan merokok jika belum pernah merokok dan berhenti jika telah merokok.
  • Mengamalkan cara pemakanan yang sihat berdasarkan piramid makanan.
  • Capai dan kekalkan berat badan yang unggul melalui kaedah pemakanan dan juga dengan cara melakukan senaman berkala ataupun mengamalkan budaya hidup aktif.
  • Bersabar dan tenang dalam menjalani kehidupan boleh mengelakkan tekanan
Tanpa kesihatan yang baik adakah kita mampu teruskan aktiviti seharian dengan baik..fikirkanlah apatah algi mereka yang berkecimpung dlm dunia fotografi seperti saya,tiadalah gambar yang menarik jika kesihatan menggangu   saya untuk mendapatkan apa yang terbaik dari sesebuah gambar..thanks for viewing and have a nice day 

No comments:

Post a Comment