SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA


Tuesday, July 5, 2011

Bertanya kepada diri sendiri


Saya selalu bertanya kepada diri sendiri......ADAKAH SAYA FAHAM APA ITU SENI ?
Mengapa :
  • Seni bukan sahaja dalam berpakaian tetapi juga dalam memasak , lukisan , percakapan,fotografi malahan setiap perkara ada nilai seni.Maka kita tidak dapat lari daripadanya...
  • Unsur-Unsur Seni adalah seperti dibawah Garisan , Jalinan , Rupa , Bentuk , Ruang dan Warna perlu digabungkan untuk menghasilkan seni yang menarik.
  • Kerana saya terlibat dalam bidang Fotografi yang saya fahami adalah satu cabang seni yang bernama seni visual.
  • Adakah saya faham apakah antara elemen-elemen penting dalam seni adalah garisan, rupa dan jalinan.Hehe elemen ini juga dipelajari dalam subjek pendidikan seni semasa di sekolah menengah,tidak begitu?
  • Kerana kita perlu menghasilkan gambar yang ada nilai estetik seni.Sebab itu untuk mendapatkan gambar yang ada seni, saya sendiri perlu memahami apa itu seni !!!!! Anda bagaimana?

1 comment:

  1. kena check balik silibus pendidikan seni sekolah rendah dulu2 nih... ekekek....

    ReplyDelete